SIIS Dokumentazio eta Ikerketa Zentroa, Hobeto bizitzea. Jokabide problematikoen ebaluazio funtzionala = Vivir mejor. Evaluación funcional de conductas problemática. Saila: Praktika Egokiak Ezinduei emandako Arretan = Buenas Prácticas en la Atención a Personas con Discapacidad, Vitoria-Gasteiz, Arabako Foru Aldundia, 2011, 49 or.
Gida hau Arabako Foru Aldundiko Gizarte Politika eta Gizarte Zerbitzuetako Sailaren "Hobeto Bizitzea" proiektuaren barruan kokatzen da. Proiektu horren helburua da ezgaitasuna duten pertsonentzako zerbitzuetan ematen den arretaren kalitatea hobetzea. Saila osatzen duten material guztiak bezala, gida hau hainbat profileko profesionalen arteko eztabaida- eta adostasun-prozesu baten emaitza da, eta interes komun bat partekatzen dute: ezgaitasunen bat duten pertsonentzako zerbitzuen bizi-kalitatea hobetzea, eta horretarako, arreta emateko eta laguntza emateko modua hobetzea. Gida egiten parte hartzea errazteko, eztabaida-talde bat antolatu zen, hauek osatua: ezgaitasuna duten Pertsonen Arloko arduradunak eta laguntza-teknikariak; ezgaitasuna duten pertsonentzako arreta-zerbitzuetan lan egiten duten taldeetako profesionalak; proiektua koordinatzeaz arduratzen den Gizarte Zerbitzuen Idazkaritzako kalitate-teknikariak; eta Eguía-Careaga Fundazioko SIIS Dokumentazio eta Ikerketa Zentroko profesionalak, proiektuaren kontzeptuaz eta diseinuaz, gida idazteaz eta proiektuaren dinamizazioaz ere arduratuko direnak.
Jokabidearen ebaluazio funtzionalak, serie bereko beste gida batean deskribatzen den jokabide-laguntza positiboak bezala, bat egiten du haren balio eta printzipioekin, baita bizi-kalitatea hobetzeko azken helburuarekin ere, Sostenguaren Ereduaren filosofiarekin eta egokitzeko trebetasunen ikaskuntzarekin. Balioesteko, esku hartzeko eta ikasteko teknika bat da, eta, oro har, ezgaitasunak dituzten edo ez dituzten pertsona guztiei aplika dakieke. Izaera orokor hori garrantzitsua da, jarduera-ikuspegi global gisa uler daitekeelako. Hala ere, gidaren helburua ezgaitasuna duten pertsonentzako arreta-zerbitzuetako profesionalentzako jarraibide eta erreferentzia izatea denez, gidaren edukia pertsona horiei aplikatzean oinarritzen da. Bestalde, kontuan izan behar da jokabidearen ebaluazio funtzionala hainbat jokabide motatan aplika daitekeen arren, berehala ikusiko dugun bezala, esku hartzeko bere muin benetakoa eta nagusia jokabide problematikoena dela; gida honen edukia jokabide horietan zentratzen da, zerbitzuen laguntza-langileak gehien kezkatzen dituen praktika profesionalaren alderdietako bat delako. Hori egitean, Emersonen definizioari jarraituz "intentsitate, iraupen edo maiztasunagatik norbanakoaren garapen pertsonalari eta komunitatean parte hartzeko aukerei kalte egiten dieten jokabideak" problematikotzat hartzen dira, eta ICAP eskalan jasotakoa hartzen da erreferentziatzat (ikus gida honetako III. kapituluko 1. atala). Jokabide problematiko horien barruan sartzen dira, ez bakarrik jokabide disruptiboak, oldarkorrak edo iraingarriak, agian aipatu ohi direnak, agerikoenak eta gogaikarrienak direlako, baita beste jokabide batzuk ere, diskretuagoak, uzkurragoak edo arretarik gabekoak (adibide batzuk izango lirateke bakartze-jarrerak, jarduera falta nabarmena, tristura, gogo falta erabatekoa, gehiegizko logura, kontzentratzeko zailtasun handiak).